20 giugno 2012

Grilled Eggplant


Adoro le verdure e quando fa così caldo (a Roma ci sono la bellezza di 36°C) trovare in frigo qualcosa di fresco e saporito è una gioia!

I love vegetables and when it's hot (in Rome today it's 36°C) it's a joy to find something fresh and tasty in the fridge!

Ovviamente è meglio prepararle il giono prima, ma il procedimento è semplicissimo! Basta tagliare a fettine di 1 centimetro le melanzane e grigliarle in padella da tutti e due i lati. Poi fare uno strato in una teglia e condirlo con olio extra vergine di oliva, sale, aglio in polvere, prezzemolo e qualche goccia di aceto.
Poi continuate con gli strati di melanzane finchè non finiscono e lasciate riposare. Ricordate di condire ogni strato! Buon appetito!

Obviously it's better to prepare this dish the day before, but the procedure it's really easy! It only tooks to cut the eggplants in 1 centimeter slices and to grill them in a pan on both sides. Then put a layer of grilled eggplants and flavour with some good olive oil, some salt, a little bit of garlic powder, some parsley and a few vinegar drops.
Then continue with the eggplants layers until they will finish and let it stand. Remember to flavour each layer! Buon appetito!


Nessun commento:

Posta un commento