1 luglio 2012

Fried Panzerotti


Eccoci qui! Ecco cosa ho fatto con la pasta per la pizza, dei fantastici panzerotti fritti!

Here we are! That's what I've done with the pizza dough, some fabulous fried panzerotti!



Ho steso la pasta, e ho ricavato dei cerchi (io ho usato un bicchiere).
I've rolled out the pizza dough, and I've cut some circles (I've used a glass).


Ho preparato il ripieno con bieta lessata e sminuzzata, cubetti di pancetta e qualche pezzetto di mozzarella.

I've prepared the filling with some boiled and minced Swiss chard, some bacon cubes and some little pieces of mozzarella cheese.

Ho messo il condimento su un cerchio di pasta e l'ho coperto con un altro. Poi ho sigillato i bordi con una forchetta.

I've put some filling on a circle of pizza dough and I've covered it with an other circle. Then I've sealed the form with a fork.


Ho fritto in olio di semi di girasole fino a farli diventare dorati.

I've fried in sunflower seed oil until golden brown.

Con i cerchi di pasta avanzati, avendo finito il ripieno, ho fatto delle pizzette. Basta friggere i dischi di pasta, lievitano a dismisura!  

As I've finished th filling, I've done some pizzette (little pizzas) with the left-over pizza dough circles. You only have to fry them, they rise incredibly!

Buon appetito!



Nessun commento:

Posta un commento