9 luglio 2012

Tomatoes with Rice


Pomodori col riso, un tipico piatto estivo!

Tomatoes with rice, a typical summery dish!




Ho svuotato i pomodori e ho messo il succo in una scodella.

I've drained the tomatoes and I've put its juice in a bowl.


Poi ho preparato il ripieno dei pomodori con riso, sale, pepe e basilico e l'interno dei pomodori di prima.

Then I've prepared the filling of the tomatoes with some rice, salt, pepper, basil and the tomato juice.


Ho riempito i pomodori.

I've filled the tomatoes.


Ho messo i pomodori in una pentola con un po' di olio etra vergine di oliva, tre bicchieri di acqua e ho fatto cuocere per 30-40 minuti, finchè non si ritira l'acqua.

I've put the tomatoes in a pot with some olive oil and 3 glass of water. I've cooked for minutes 30-40 minutes, until the water is gone.

Buon appetito!

Nessun commento:

Posta un commento